עבודה מהבית יכולה להיות עניין נוח למדי אך היא טומנת בחובה אתגרים רבים. מצד אחד אתם קרובים לסביבה הטבעית שלכם, לא צריכים לבזבז זמן בעומסי תנועה ובאופן כללי, מדובר בעניין מפתה למדי.

מצד שני לעומת זאת, אתם עשויים להיתקל במכשולים מנטליים רבים – החל מהפיתוי להתעורר מאוחר מהרגיל, לעשות סידורים אישיים בזמן העבודה, לסדר את הבית או סתם לקום כל רגע אל המקרר ובקיצור – לא לקיים מסגרת עבודה.

כדי להצליח בעבודה, חשוב לעשות הפרדה ברורה ככל שניתן בין הבית ובין המשרד או אזור הפעילות – דבר שלעתים קשה במיוחד כשמדובר בשתי סביבות נושקות.

בעידן שבו יותר אנשים עובדים מהבית, חשוב להבין כיצד ניתן לעשות את זה באופן הנכון שיעזור לכם להגדיל את התפוקה מצד אחד אך באותה העת גם להשאיר מקום לחיים האישיים.

יש שתי דרכים להגשים את המטרה. הראשונה בפן הרגשי – עליו נכתוב כתבה נפרדת בהמשך ובפן העיצוב והסידור של המשרד בבית. לפניכם עצות שימושיות להפוך סביבת עבודה ביתית משעממת ואפורה, לאחת שתשרה עליכם שלווה ותעזור לכם להיות הרבה יותר יעילים.

בחירת המיקום של המשרד בבית

הבסיס למשרד ביתי מוצלח הוא קודם כל המיקום. מצד אחד אתם רוצים שיהיה לכם מספיק מקום להציב בו שולחן ולפחות כיסא אחד ומצד שני כדאי מאוד שזה לא יהיה בסמוך לסלון מפני שהמטרה לייצר סביבה נעימה ושקטה שמאפשרת לכם להתרכז בעבודה ולא במשחק של הפועל נגד ביתר…

אם יש לכם חדר פנוי – התברכתם אך גם אם לא, בדרך כלל אפשר למצוא פינת עבודה נעימה שתספק לכם סביבה תומכת – אם זה במסדרון, מתחת למדרגות (אם קיימים) או אפילו על ידי הסבה של חדר ארונות.

היו יצירתיים באיתור פינת העבודה אך הקפידו לבחור בכזאת שתאפשר לכם תנאים הולמים של ניתוק מהפיתויים היומיים ושטח מספק (שלא חייב להיות גדול במיוחד).

פינת עבודה בבית

איך לאבזר את המשרד הביתי?

זה שאתם עובדים מהבית לא מפחית מהחשיבות של סביבה מוקפדת שמכוונת לשרת אתכם באופן הכי טוב והכי נוח.

אבזור המשרד הביתי צריך להיעשות באופן שקול תוך בחירת ציוד משרדי מתאים שיאפשר לכם לבצע את הפעולות באופן מהיר ואיכותי.

מומלץ לקרוא את הכתבה שמתייחסת אל רשימת הציוד המשרדי הדרוש ובכל אופן, תמיד כדאי להפעיל שיקול דעת כך שלא תרכשו משהו שלא צריך ושתעשו את זה באופן יעיל.

למה הכוונה? לדוגמה, סביר להניח שאתם עומדים לרכוש דפים a4 – נייר למדפסת וכפי שניתן לראות יש סוגים רבים של דפים כאלה ששונים האחד מהשני במספר פרמטרים ומידות שעליהם פירטנו בהרחבה במדריך לניירות ודפים להדפסה וצילום.

רכישה חכמה של מספר חבילות ובחירה בסוג הנכון עבורכם, יכולים להוזיל את המחיר בעד עשרות אחוזים ובראייה שנתית החיסכון יכול להיות משמעותי למדי.

הדפים מהווים דוגמה מעולה מפני שהם מהווים חלק נכבד מ-30% ציוד משרדי שעליו משלמים בממוצע כ-70% מהתקציב השנתי לרכישת ציוד!

משרד ביתי משותף

עיצוב אזור העבודה

לעיצוב אזור העבודה באופן הנכון השפעה ישירה על ההרגשה האישית שלכם – דבר שמשפיע על התפוקה ואפילו על ההצלחה שלכם.

בהקשר של עיצוב, אנו מתכוונים פחות ליופי (אם כי זה עשוי להיות חשוב במיוחד לחלק מקוראי שורות אלה) ויותר ליצירת משרד ביתי עם תנאים מושלמים לעבודה.

תאורה

תאורה היא אחד האלמנטים המרכזיים בעבודה משרדית. חשוב לוודא שהמשרד מואר באופן מספק אך לא יותר מדי שכן תאורת יתר עשויה לפגוע בריכוז שלכם.

מומלץ להיעזר בתאורה בהירה (קרה) ולשלב תאורת שולחן ניידת שיכולה לסייע במקרים שבהם אתם זקוקים ליותר אור או כאשר יושבי הבית כבר הלכו לישון ואתם רוצים להמשיך לעבוד מבלי להפריע לאף אחד.

צבע למשרד

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים שלגוון שתבחרו לצבוע בו את המשרד יש משמעות מאוד גבוהה על הריכוז, הנוחות ואפילו על ההשראה.

תוכלו לקרוא על בחירת צבעים למשרד במדריך הבא אך שימו לב שבמקרים שבהם המשרד הביתי אינו ממוקם בחדר נפרד בתוך הבית, צריך לבחור את הצבעים כך שיתאימו לשאר הבית.

ריהוט משרדי מתאים

ריהוט משרדי הוא עניין מאוד חשוב מפני שיש לו משקל גבוה על הפרודוקטיביות, ההרגשה ואפילו הבריאות שלכם.

גם כאן, אנו לא מתכוונים להרחיב על בחירת השולחן הכי יפה אלא יותר בכיוון של בחירת ריהוט שיעזור לכם לשמור על בריאותכם ולעבוד טוב יותר.

כדי לבחור ריהוט משרדי מתאים למשרד ביתי שיענה על הצרכים האלה, חשוב להתייחס לשתי נקודות:

  1. ריהוט פרקטי – כזה שמשתלב היטב בחדר או הפינה שהקצתם למטרה ושיעזור לכם לבצע את העבודה באופן הכי נוח שניתן. בהקשר זה מומלץ שלא לתת משקל גבוה מדי לבחירת ריהוט מעוצב או טרנדי אלא ללכת בכיוון של ריהוט יותר פרקטי (מרבית האנשים שעובדים מהבית לו מקיימים בו פגישות – עוד סיבה שתגרום לכם לרכוש ריהוט משרדי בהתמקדות על שימושיות ופחות על רושם).
  2. נוחות עבודה – אתם עומדים לעבוד שעות רבות ולכן חשוב במיוחד שהריהוט יהיה נוח ויספק תמיכה בריאותית גבוהה ככל שניתן. לעניין זה, צריך לשים לב שהשולחן רחב דיו, שהגובה שלו מתאים לכם ולהשאיר חלק מכובד מהתקציב לרכישת כיסא אורתופדי. סביבה נוחה תאפשר לכם להיות מרוכזים לאורך זמן ותמנע פציעות שקשורות בסביבה לא ארגונומית.

טיפים שמשלב עבודה נוחה בסביבה יעילה:

היעזרו במחשב נייד קטן שמתאים לפגישות ולא תופס מקום רב במשרד הביתי. את המחשב תוכלו לחבר באופן פשוט למסך גדול ולמקלדת ועכבר אלחוטיים וכך ליהנות מכל העולמות של מחשב קומפקטי ושימושי עם נוחות של מחשב נייח.
טיפ נוסף מתייחס למדפסת. עם המבחר הרחב של מדפסות תוכלו למצוא את המושלמת עבורכם – כזאת שעונה על כל הצרכים בעלויות נמוכות ובמידות המתאימות. תוכלו למצוא מגוון מדפסות באתר ‘קרביץ’ במחירים נוחים ושירות מעולה. כמו כן מומלץ לקרוא את הכתבה שמתייחסת לבחירת מדפסת.
שולחן עבודה עם מחשב

חשבו יעיל

כל בעל עסק יודע שאחד המשאבים היקרים הוא זמן העבודה ושלעתים קרובות ההבדל בין עסק מצליח יותר או פחות עשוי להיות ביכולת לנצל את הזמן באופן טוב יותר.

בהקשר זה ישנם דברים שיכולים לגזול מכם הרבה מאוד זמן שלא לצורך – לעתים מבלי שתשימו לב אליהם.

מדפסת מקולקלת שמדפיסה רק מתי שמתחשק לה או מחסור בציוד משרדי הכרחי, עשויים לבזבז לכם זמן יקר בטיפול במשימות שלא תורמות לשורת ההכנסה שלכם ושאינן הכרחיות במשרד שמנוהל באופן הראוי.

היבט נוסף ליעילות בעבודה שרלוונטי במיוחד למשרד ביתי הוא ניצול החלל שעומד לרשותכם באופן הטוב ביותר.

בשורה התחתונה אנו צריכים לשמור על סביבה מסודרת שבה יש לכם את כל מה שאתם צריכים בהישג יד וכדי להשיג את המטרה במשרד ביתי קטן, מומלץ להיעזר באביזרי תיוק מתאימים, לוח מחיק בגודל המתאים וכיוצא בזה.

משפטי סיכום

הודות למהפכה הדיגיטלית יותר אנשים עובדים היום מהבית ובמציאות שבה אנשים שעובדים מהבית עשויים למצוא את עצמם מול המחשב הרבה שעות ועשויים להרוויח סכומי כסף גבוהים למדי, חשוב להתייחס לאפיון המשרד הביתי בכבוד הראוי.

התייחסו אל הנקודות שיעזרו לכם לבצע את העבודה טוב יותר. מצאו את הפינה המושלמת, אבזרו אותה בריהוט וציוד משרדי מתאימים וצרו את אזור העבודה המושלם – בתוך הבית אך רחוק ממנו.